Нов мащабен проект на Пловдивския драматичен театър ще се появи на бял свят до година. А защо чак тогава? Защото театърът навлиза, може би, в един от най-тежките си и продължителни периоди за изграждане на представление. Този път Диана Добрева, Александър Секулов, Валери Кьорленски, Петя Диманова и Мира Каланова се отправят към една близка ни история – Омировия „Одисей“ и неговите приключения по пътя към завръщането към Итака.
Първоначално, идеята е била представлението да се играе на Античния театър, за да подчертае още повече древногръцкия живот, но тази идея остава за бъдещето. Затова пък, екипът решава да не се ограничава откъм пространство, а да позволи на процеса по създаването на нов сценичен свят да върви въздушно и просторно. За целта се проведе и кастинг за допълнителни актьори, от който 48 избрани ще започнат десетдневен уъркшоп, за да се отсеят тези, които ще продължат нататък с основната трупа. На финала минимум 40 артисти ще се включат в пиесата, а може и повече. За момента Диана Добрева се концентрира не върху визията, а върху енергията на персонажите. Със Сашо Секулов търсят онзи кураж, онзи ентусиазъм и заразителен хумор, който Одисей носи, независимо от препятствията, срещу които се изправя. Те искат да запалят този огън в персонажа. Да докоснат публиката с ефирност и светлина.
Това е трудна задача щом става въпрос за старогръцка литература и драматургия. Тя е тежка, хекзаметъровият стих не позволява грешки и импровизации, но Драмата и преди ни е изненадвала, повече от приятно, въпреки първоначалната несигурност.
„Това е проект, който е в главите ни от близо десет години. Проект, който в началото не мислихме, че можем да осъществим като обем и намерение. Това ще бъде изключителна проверка за потенциала на Драматичен театър Пловдив, на обществеността на града, на духа му. „Одисей“ е история за човекът, който пътува. Да се движат, да пътуват, да откриват са едни от най-големите свободи на хората. „, сподели директорът на театъра Кръстю Кръстев.
Проектът ще е първото голямо събитие след официалното откриване на Пловдив – Европейска столица на културата през следващия януари и ще се превърне не просто в събитие, а в устойчиво във времето културно движимо наследство. До момента е финансиран от театъра, Фондация „Пловдив 2019“ и КЦМ 2000 Груп. Освен това към него ще се присъедини и артистичният директор от Гръцкия национален театър, както и музикантът Янис Пантасиз, който изработва инструменти по старогръцка технология и композира с тях. Той ще дойде в Пловдив в началото на ноември, за да проведе уъркшоп с част от трупата. Представлението ще даде шанс на театъра да се отвори към европейските сцени, международни сътрудничества и партньорства, участия на фестивали. Най-малкият факт за иновативност и модерно мислене е въпросното ателие, нещо, което изключително рядко се организира от театрална институция.
[wpseo_map id=“3586″ width=“400″ height=“300″ zoom=“-1″ map_style=“roadmap“ scrollable=“1″ draggable=“1″ show_route=“1″ show_state=“1″ show_country=“1″ show_url=“1″ show_email=“1″ show_category_filter=“1″ default_show_infowindow=“1″]